درمان بیماری ها

آشنایی با متدهای جدید علمی برای درمان انواع بیماری ها

درمان بیماری ها

آشنایی با متدهای جدید علمی برای درمان انواع بیماری ها

بایگانی
  • ۰
  • ۰

احتمالا شما همه چیز را درباره حجامت شنیده باشید. این درمان، هنگامی که بعضی از ورزشکاران آمریکایی در المپیک ریو درباره استفاده از حجامت صحبت کردند، در اخبار ملی ذکر شد؛ اما درمان جدیدی نیست. حجامت در حقیقت درمانی باشتانی است. در واقع، بعضی اوقات متخصصان از آن برای پیدا کردن تسکینی برای برخی وضعیت ها و بیماری ها استفاده می کنند.

تاریخچه حجامت

حجامت به فرهنگ های باستانی مصر، چین و خاورمیانه باز می گردد. در واقع، یکی از قدیمی ترین روش های درمانی در سال 1550 قبل از میلاد مسیح، حجامت بوده است. طب سنتی چینی از هزاران سال قبل از آن برای درمان درد، گرفتگی عضلات و حتی برخی مسائل تنفسی استفاده کرده است.

در مراکز درمانی، از آن برای رفع مشکلاتی همچون مسائل عضلات، پوست یا بخش های ماهیچه ای که تحرک، سندرم عضله الیوتیبیال، التهاب تاندون، آماس کیسه های مفصلی، سندرم مجرای مچ دست، تحرک جای زخم پس از عمل جراحی، درد و گرفتگی عضلات، درد و ورم مفاصل، سردرد و کمردرد را کاهش می دهند، استفاده می کنند.

روند حجامت

این درمان با استفاده از فنجان های مخصوص روی پوست برای ایجاد مکش انجام می گیرد. این فنجان ها ممکن است از شیشه، بامبو، سفال یا سیلیکون ساخته شود.

فنجان ها برای اییجاد خلا با مکش بیرون هوا، روی پوست قرار می گیرند. بافت زیرین از طریق فنجان مکیده می شود. هدف از آن کمک به گردش خون، تسکین درد و جلوگیری از رشد سموم است. ممکن است در بخشی که فنجان قرار دارد، احساس سفتی و تنگی کنید، با این حال، بسیاری از افراد این احساس را آرام و آرامش بخش و نه دردناک تشریح می کنند.

روش های حجامت

مجله WebMD هر دو روش حجامت مرطوب و خشک که ممکن است از مواد قابل اشتعال مانند الکل، گیاهان یا کاغذ در فنجان استفاده کرده و آن را آتش بزنند را توضیح می دهد. هنگامی که آتش خاموش شد، فنجان را روی پوست قرار می دهند. هنگامی که هوای موجود در فنجان خنک شد، خلا ایجاد می شود. این کار باعث می شود تا پوست با گسترش رگ های خونی، بلند شود و قرمز رنگ شود. فنجان ها معمولا تا سه دقیقه بر روی محل قرار می گیرند.

خوشبختانه، درمان کنندگان به جای آتش زدن برای ایجاد خلا، روش جدید و امن تر حجامت با استفاده از تلمبه های پلاستیکی را توسعه داده اند. گاهی اوقات متخصصان از فنجان های سیلیکونی استفاده می کنند که می توانند برای تاثیر ماساژ مانند از محلی به محل دیگر بر روی پوست حرکت کنند. اجازه دهید تا چند مورد از این روش ها را شرح دهیم:

...

جهت مطالعه ادامه متن به لینک اصلی زیر رجوع نمایید:

معایب و مزایای حجامت و نکات مهم دیگر 

  • ۹۸/۰۵/۱۷
  • dina koohi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی